Witam! W tym poście napisze znaczenie oraz funkcje różnych ustawień bolidu w F1 Manii 2008! Jest tego trochę ale dla chcącego nic trudnego! :) Zapraszam do lektury!!
Ustawienie bolidu
gearing - przełożenie ---------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne dłuższe przełożenia brak zwiększa potencjalną maksymalną prędkość, zmniejsza przyspieszenie krótsze przełożenia brak zmniejsza potencjalną maksymalną prędkość, zwiększa przyspieszenie
brake duct size - wielkość chłodzenia kanału hamulca --------------------------------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększanie brak zwiększa chłodzenie układu hamulcowego, zmniejsza maksymalną prędkość zmniejszanie brak zmniejsza chłodzenie układu hamulcowego, zwiększa maksymalną prędkość
engine rev limit - limit obrotów silnika -------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans Inne zwiększanie brak zwiększa moc, zwiększa temperaturę silnika, zmniejsza żywotność silnika zmniejszanie brak zmniejsza moc, zmniejsza temperaturę silnika, zwiększa żywotność silnika
radiator size - wielkość chłodnicy --------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans Inne zwiększanie brak zwiększa chłodzenie silnika, zmniejsza maksymalną prędkość zmniejszanie brak zmniejsza chłodzenie silnika, zwiększa maksymalną prędkość
steering lock - blokada skrętu kierownicy -------------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans Inne zwiększanie brak zmniejsza promień skrętu zmniejszanie brak zwiększa promień skrętu
differential lock - blokada dyferencjału --------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans Inne zwiększanie zwiększa podsterowność na zakrętach brak zmniejszanie zwiększa nadsterowność na zakrętach brak
wings - spojlery --------------------------------- zmiana wpływ na balans Inne zwiększanie z przodu zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność przednich opon na zakrętach, zwiększa zużycie przednich opon, zmniejsza maksymalną prędkość zwiększanie z tyłu zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność tylnich opon na zakrętach, zwiększa zużycie tylnich opon, zmniejsza maksymalną prędkość zwiększanie z przodu i z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zmniejsza maksymalną prędkość zmniejszanie z przodu zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność przednich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie przednich opon, zwiększa maksymalną prędkość zmniejszanie z tyłu zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność tylnich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zwiększa maksymalną prędkość
anti-roll bars - stabilizator poprzeczny ----------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększanie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich opon, zwiększa czułość prowadzenia zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylnich opon, zwiększa czułość prowadzenia zwiększanie z przodu i z tyłu (sztywniejsza) brak zmniejsza przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia zmniejszanie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich opon, zmniejsza czułość prowadzenia zmniejszanie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zmniejsza czułość prowadzenia zmniejszanie z przodu i z tyłu (bardziej miękka) brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie, zwiększa przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia
weight distribution - rozkład wagi --------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne nastawienie na przód zwiększa nadsterowność brak nastawienie na tył zwiększa podsterowność brak
brake pressure - ciśnienie w układzie hamulcowym ------------------------------------------------------------------------------------ zmiana wpływ na balans inne zwiększanie brak zwiększa czułość pedału hamulca, zwiększa zdolność hamowania i zużycie hamulca, zmniejszanie brak zmniejsza czułość pedału hamulca, zmniejsza zdolność hamowania i zużycie hamulca,
brake bias - podział siły hamowania -------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne nastawienie na przód zwiększa podsterowność podczas hamowania przednie koła mogą się blokować, zmniejsza dystans hamowania nastawienie na tył zwiększa nadsterowność podczas hamowania tylnie koła mogą się blokować, zwiększa dystans hamowania
camber - pochylenie --------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu brak zwiększa przyczepność na zakrętach zwiększanie z tyłu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach zmniejszenie z przodu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach zmniejszenie z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach
tire pressure - ciśnienie opon --------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej opony zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie tylniej opony zwiększenie z przodu i z tyłu brak zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza zużycie przedniej i tylniej opony zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej opony zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie tylniej opony zmniejszenie z przodu i z tyłu brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa zużycie przedniej i tylniej opony
toe in - zbieżność kół ----------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu (+) brak poprawia skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość zwiększanie z tyłu (+) brak poprawia stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość zmniejszenie z przodu (-) brak pogarsza skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość zmniejszenie z tyłu (-) brak pogarsza stabilność, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość
ride height - wysokośc zawieszenia ------------------------------------------------------------ zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak samochód może rzadziej ocierać się o nawierzchnie zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność na szybkich zakrętach samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie zmniejszenie z przodu i z tyłu brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
packers - podkładki (ograniczniki skoku amortyzatora) --------------------------------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność pozwala na to, aby przednia wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie zwiększanie z tyłu zwiększa nadsterowność pozwala na to, aby tylnia wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu brak pozwala na to, aby wysokość jazdy, została zmniejszona bez ocierania się o nawierzchnie zmniejszenie z przodu zwiększa nadsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie zmniejszenie z tyłu zwiększa podsterowność samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie zmniejszenie z przodu i z tyłu brak samochód może częściej ocierać się o nawierzchnie
spring rate - sztywność sprężyny --------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przedniej opony, zwiększa czułość prowadzenia zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na zakrętach zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylniej opony, zwiększa czułość prowadzenia zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zmniejsza przyczepność na zakrętach, zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie opon, zwiększa czułość prowadzenia zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przedniej opony, zmniejsza czułość prowadzenia zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylniej opony, zmniejsza czułość prowadzenia zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zwiększa przyczepność na zakrętach, zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie opon, zmniejsza czułość prowadzenia
fast & slow bump - szybkie i wolne dobicia ----------------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa zużycie przedniej opony zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie tylniej opony zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zmniejsza przyczepność na wyboistych powierzchniach, zwiększa zużycie przednich i tylnych opon, nie do przewidzenia i nerwowe prowadzenie zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność na wyboistych zakrętach zmniejsza zużycie przedniej opony zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność na wyboistych zakrętach zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie tylniej opony zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zwiększa przyczepność na wyboistych powierzchniach, zmniejsza zużycie przednich i tylnich opon
fast & slow rebound - szybkie i wolne odbicia --------------------------------------------------------------------------- zmiana wpływ na balans inne zwiększenie z przodu (sztywniejsza) zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie przedniej opony zwiększanie z tyłu (sztywniejsza) zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zwiększa zużycie tylniej opony zwiększenie symetryczne z przodu i z tyłu (sztywniejsze) brak zwiększa czułość prowadzenia zmniejszenie z przodu (bardziej miękka) zwiększa nadsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie przedniej opony zmniejszenie z tyłu (bardziej miękka) zwiększa podsterowność podczas wchodzenia/wychodzenia z zakrętów zmniejsza zużycie tylniej opony zmniejszenie z przodu i z tyłu (bardziej miękkie) brak zmniejsza czułość prowadzenia ***
(***) - informacje zostały pobrane z książeczki dołączonej do gry
|